Huszti Gergely: Mikor és miért döntöttél úgy, hogy folytatod Terézanyu történetét?

Rácz Zsuzsa: 2006. január 22-én döntöttem el, hogy folytatom, szándékosan ezzel a céllal utaztam el egyedül a világ végére, a Bükkbe, egy kis panzióba, hogy kellően megfontolt döntést hozzak. (További részletek erről a blogomon, www.terezanyu.hu oldalon, a Stephen Kinggel a Bükkben című bejegyzésben találhatóak.) Azért döntöttem Terézanyu történetének folytatása mellett, mert magam is szeretem Terézanyut, és mert számtalan olvasó jelezte vissza, hogy nagyon várja a folytatást.

H. G.: Mennyiben változott meg Kéki Kata az eltelt hét év alatt?

R. Zs.: Kéki Kata végre felnőtt. Képes lett szembenézni a saját érzéseivel, elsősorban azzal a késztetésével, hogy minden pasit megmenteni akar és úgy döntött, hogy változni fog: végre saját kezébe veszi sorsa fakanalát, hogy őt idézzem. A maga néha komikus és abszurd módján, persze.

H. G.:Hogy kerül Esterházy Péter és Colin Powell egy regénybe?

R. Zs.: Esterházy Péter, akárcsak a kortárs magyar sőt, európai irodalomnak, úgy az én regényemnek is szürke eminenciása, emblematikus figurája. Mivel tőlem nagyon sokan kérdezték a Terézanyu megjelenése után, hogy siker ide vagy oda, ugye azért tudom, hogy nem vagyok egy Esterházy, ezért erős késztetést éreztem, hogy megidézzem új könyvemben a Mester szellemét. Colin Powell pedig azon ritka történetek egyike a könyvben, ami nem fikció, hanem valóban találkoztam vele egy díszebéden és valóban majdnem örökbe fogadott. Legalábbis én így éreztem.

H. G.: Milyen volt kézbe venni a most megjelent könyvet?

R. Zs.: Euforikus érzés volt, egész éjjel egy pongyolában ültem kinn a kanapén, és olvastam az unásig ismert szöveget. Egy könyv születése nagyon hasonlít magára a szülésre, megvan minden fázisa, a várandósság, a vajúdás, és a kitolás is – és persze az öröm is, amit világrajövetele jelent. De annak nagyon örülök, hogy egy kisdeddel ellentétben, a könyvhöz majd nem kell felkelni éjszakánként és nem kell vele spenótot etetni, hogy nőjön nagyra.

Kiadói hír (Ulpius-ház)

A bejegyzés trackback címe:

https://bookline.blog.hu/api/trackback/id/tr741901839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wilbury 2010.04.29. 15:21:38

Sose felejtem el azt a sokkot, amit akkor kaptam, amikor megláttam, hogy a terézanyu 2-t Rácz Zsuzsa zombifotójával hírdetik. Így a könyvet ezek után nem tudtam elolvasni...
süti beállítások módosítása