Dan Brown könyveit nagyon szeretem, s mindig izgatottan várom, hogy egy új írásához hozzájuthassak. Általában felkészülök az olvasáshoz, felöltöztetem a lelkem a várható élmény befogadására, mint Antoine de Saint-Exupery "Kis herceg"-e készült a találkozásra... Csak akkor ülök le, s veszem a kezembe a könyvet, ha tudom, hogy van időm hosszan belemélyedni. Szeretek valamit rövid idő alatt kiolvasni. Akkor viszont, "lemegyek alfába", s nem is a földön élek, hanem teljesen átadom magam a leírtaknak, s én is ott vagyok a történet helyszínén. Szapora lesz a pulzusom, ha a szereplőknek gondjaik vannak, s velük együtt megkönnyebbülök, ha megoldódik a helyzet... Szóval imádok olvasni, mert olyan események helyszíneire, és olyan emberek közé kerülhetek a könyvek által, ahová egyébként sosem juthatnék el! Nem is értem azokat az embereket, akik azt mondják, életükben alig vettek a kezükbe könyvet. S egyben sajnálom is őket: nem tudják, mit veszítenek...

Szóval ezzel a Dan Brown könyvvel - Az elveszett jelképpel - is így voltam. Készültem rá, hogy belépjek a világába! Robert Langdon professzor mindig olyan eseményekbe keveredik, amelyek izgalmasak, s amelyeknek a kibogozásához kreativitás és magas fokú intelligencia szükséges. A szimbólumok értelmezése érdekes, s egyben tudományos tevékenység. Olyan ismereteket szereztem e könyv által, amelyek eddig tőlem elzárva léteztek. Nem vagyok hívő ember, mégis érdekel a hit és annak története. Irigylem a másokért meggyőződésből tevékenykedő embereket.

Az Elveszett jelkép olvasása közben most is - mint bármely más, a szerző által írt könyvet lapozva - felpörgetett, sodró lendületű események közé kerültem. Sok váratlan fordulat, fantasztikus megoldások, misztikumok, s bombasztikus végkifejlet! Talán ezek a rövid jellemzői a mostani történetnek. Az író a szabadkőművesek, az ezoterikus bölcsesség rég letűnt világába invitálja olvasóit.

Az utolsó oldalhoz érkezve, sajnáltam, hogy vége a történetet színező, csavaros fordulatoknak. A sokszáz oldal ellenére, nagyon hamar végigolvastam a könyvet. Egyszerűen nem lehetett letenni! Mindenkinek ajánlom, aki szereti a rejtélyeket, az izgalmas, lüktető eseménysorokat - s természetesen Dan Brown senkivel össze nem téveszthető stílusát. Jó kikapcsolódást!
 

Bódiné Fekete Éva ajánlója

A bejegyzés trackback címe:

https://bookline.blog.hu/api/trackback/id/tr832029466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EvangelineS (törölt) 2010.05.25. 12:37:42

Nem hiába dolgozott Brown 6(?) évet a könyvön,látszik,hogy egy összeszedett,alaposan felépített történetet kreált.Kár,hogy nem gyakrabban jelenik meg tőle könyv...

wilbury 2010.05.25. 12:41:10

Hát ez a könyv elég bénára sikerült. Szuperhősünk még hihetetlenebb dolgokon megy keresztül, még szuperhősebb, mitn valaha. Az utolsó 100 oldal olvashatalan, egyszerűn értelmetlen. Már minden kiderült, ennek ellenére még áhitatosan végigvezet minket a capitoliumon, egyre feljebb, hogy lássuk a tetején megcsillanó fényét a felkelő napnak... Hányinger, de komolyan. Az alapprobléma, mai miatt a CIA a legmagasabb szinten beszáll a buliba: röhejes. Nem akarok SPOILERkedni, ezért nem mondok többet, de nagy logikai bakik vannak a bosszantóan béna történetvezetésen kívül is. A faszinak volt 2 igen jó könyve, aztán kész. A többi selejt, de a legrosszabb fajtából...

korfu2000 2010.05.27. 22:39:34

Nem biztos, hogy mindenkinek tetszik a Dan Brown mű: mint az előző bejegyzés is mutatja. Azonban, ha könyvekről beszélünk, számomra akkor hiteles a vélemény, ha azt "irodalmi nyelven" (stílusban), és a helyesírás szabályai szerint közli a kritikus. Tökéletes könyv nincs! Szerintem is vannak észrevételezhető hibák ebben a műben. De a sok "női" könyv mellett ez mégis értékesnek tekinthető! SZERINTEM.

korfu2000 2010.05.27. 22:41:47

Nem biztos, hogy mindenkinek tetszik a Dan Brown mű: mint az előző bejegyzés is mutatja. Azonban, ha könyvekről beszélünk, számomra akkor hiteles a vélemény, ha azt "irodalmi nyelven" (stílusban), és a helyesírás szabályai szerint közli a kritikus. Tökéletes könyv nincs! Szerintem is vannak észrevételezhető hibák ebben a műben. De a sok "női" könyv mellett ez mégis értékesnek tekinthető! SZERINTEM.

korfu2000 2010.05.27. 22:42:23

Bocs, csak egyszer akartam bejegyezni!!!

Fecske Adrián 2010.05.28. 18:03:25

ezt én is olvast, és igaza van EvangelineS-nek tényleg remek

Nephes · http://deception.blog.hu 2010.06.12. 21:04:24

Dan Brown tud egyáltalán rossz könyvet írni???
Én még nem nagyon láttam erre példát, ezért egyet kell értenem a bejegyzés írójával: képtelenség letenni!
Dan Brown-t olvasni igazi élmény, én nem tudom megunni!!!
süti beállítások módosítása